Hevosia: 122866 Käyttäjiä: 4991

Raviurheilu

Foorumin päävalikkoonRaviurheilu › Raveissa käyminen

Raveissa käyminen

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

28.01.09 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin henkeen ja vereen ratsuihmisenä tuli mieleen, että kuinka paljon muut hevosihmiset käyvät katsomassa raveja tai jopa ajamassa itse?
Minun on pakko myöntää, että vuosi sitten kävin katsomassa yksiä harjoitusraveja, sitä edellisestä raveissa käynnistä on varmaan viisi vuotta.
Sen olen luvannut, että kun Oulussa on kuninkuusravit, niin sitten kyllä on mentävä katsomaan. Eikös ne ole Oulussa 2010?

Lainaa Vastaa

maxiini

Käyttäjä
37 viestiä

maxiini

28.01.09 klo 23:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä mä käyn raveissa ehkä kerran kuukaudessa. Ajatuksena onkin saada kortti ajettua keväällä/kesällä ja et sais oman hevosenkin koelähtöön tän vuoden aikana.
Lapsista vanhempikin saa mennä ponikortti kurssille ja alkaa sit ajamaan meidän ponia.

Lainaa Vastaa

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

28.01.09 klo 23:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moneen kertaan olen jo suunnitellut, että nyt menen käymään katsomassa, varsinkin kun rata on tuossa vajaan 3 kilsan päässä. Mutta sitten kuitenkaan ei saa aikaiseksi.

Lainaa Vastaa

iituliitu96

Käyttäjä
4 viestiä

iituliitu96

29.01.09 klo 09:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

mä käyn raveissa melkei ain sillo kun ne on. ja mulla on jopa ravurihoitsukin.. raviurheilu on mukava harrastus!!<3<3

Lainaa Vastaa

kuttu

Käyttäjä
29 viestiä

kuttu

30.01.09 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mua kiinnostaa vaan ponilähdöt, vaikka aikuinen olenkin. ;) Ne pikkuiset on niin ihania kun päästävät niin tosissaan menemään. Ponilähdöt on onneksi ravien alussa, joten muutaman kerran olen käynyt niitä katsomassa ja lähtenyt sen jälkeen pois.
Raviurheilusta muuten en mitään tajua, mutta kyllä niiden hevosten hoito, varusteet, treenaus ym. kiinnostaa. Ei vaan aika riitä perehtyä kaikkeen...

Lainaa Vastaa

maxiini

Käyttäjä
37 viestiä

maxiini

30.01.09 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

ja mua kiinnostaa, et voiko Kutun poni osallistua ravilahtöihin? :) yleensähän A-ponit on shettiksiä, mut ei kai se mikään ehdoton sääntö ole???

Lainaa Vastaa

kuttu

Käyttäjä
29 viestiä

kuttu

30.01.09 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei voi osallistua, pitäis olla shettis. Mutta tiesinhän mä toki sen jo kun ponin hankin, ja kun en kerta itse voisi ajaakaan poniraveissa, niin ei sillä ole merkitystäkään. Mihinkään lainakuskiviritykseen ei olis kiinnostusta.

Lainaa Vastaa

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

04.02.09 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ponilähtöjä pitäisi päästä katsomaan. Kuvia kyllä olen nähnyt näistä valtavan suurista ravureista, mutta livenä en ole vielä raviponeja nähnyt. Mitkä ovat sallitut rodut raviponeiksi?
Bwt. Shettisten laukkalähdön olen kertaalleen nähnyt, voi sitä lähtökiihdytyksen huumaa! :)

Lainaa Vastaa

CaRitari

Käyttäjä
4 viestiä

CaRitari

05.02.09 klo 10:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

A-kategoria shetlanninponit säkäkork. korkeintaan 107cm.

B-kategoria muut puhdasrotuisetponit ja shetlanninponit säkäkork. 107,1-103cm.
(rekisterissä).

Lainaa Vastaa

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

05.02.09 klo 13:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vain noin pienet pääsevät vauhtiin? Entä jos on ylikorkea shettis?

Lainaa Vastaa

maxiini

Käyttäjä
37 viestiä

maxiini

05.02.09 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

CaRitari kirjoitti:

B-kategoria muut puhdasrotuisetponit ja shetlanninponit säkäkork. 107,1-103cm.
(rekisterissä).

Tuossa varmaan näppäinvirhe, 103 pitäisi kai olla 130.. Eli siis ylikorkeat shetut B-poneihin..

Lainaa Vastaa

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

05.02.09 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulostaa paremmalta ja loogisemmalta.
Mitkä ovat yleisimmät raviponirodut? Shettiksiä ilmeisesti on eniten, mutta muiden rotujen edustajiakin varmasti löytyy...

Lainaa Vastaa

kuttu

Käyttäjä
29 viestiä

kuttu

05.02.09 klo 21:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä en ainakaan ole B-ponien lähtöä koskaan edes nähnyt, niitä taitaa olla harvemmin kuin A-ponien?
Onko se niin että B-ponia saa ohjastaa aikuinenkin?

Lainaa Vastaa

muisto97

Käyttäjä
1014 viestiä

muisto97

06.02.09 klo 04:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

yleisin B-ponirotu on russi..

Lainaa Vastaa

muisto97

Käyttäjä
1014 viestiä

muisto97

06.02.09 klo 05:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja viellä siitä kuskista, näin sanoo poniravisäännöt..

35 § Ajoluvat Jokaisella poniravikilpailuihin osallistuvalla henkilöllä tulee olla Suomen Hippoksen myöntämä ajolupa. Ponilähdöissä voi ohjastaa vain P- tai C-ajoluvalla. A-kategorian lähdöissä ohjastaja saa olla enintään 18-vuotias. Haaste- ja näytöslähtöihin saavat osallistua myös B- ja A-ajoluvan haltijat. Poniravikortin hakija osallistuu vaadittavalle ajolupakurssille. Hakijan alaikäraja on 10 vuotta. Kurssin pitää sisältää vähintään 12 tuntia teoriaa ja vähintään 7 tuntia käytännön harjoittelua. Kurssilainen suorittaa kirjallisen kokeen, jossa testataan kurssilaisen kilpailusääntötuntemus. Lisäksi kurssilainen antaa näytteen ponin käsittely-, valjastus-, volttaus- ja ohjastustaidoistaan. Hyväksytystä suorituksesta annetaan todistus. Ajolupakoulutuksesta, ajoluvan lunastamisesta ja sen käytöstä suoritetaan vahvistetut maksut. A-kategorian poneilla ohjastajan alaikäraja on 10 vuotta ja yläikäraja 18 vuotta.B-kategorian poneilla alaikäraja on 12 vuotta. Ulkomainen ohjastaja saa ajaa Suomessa poniravilähdöissä, jos hän täyttää yllä olevat ikävaatimukset eikä ole kilpailukiellossa kotimaassaan.

Lainaa Vastaa

CaRitari

Käyttäjä
4 viestiä

CaRitari

06.02.09 klo 14:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo pienenpieni näppäilyvirhe kyseessä :)
kun luulee olevansa nopea kirjoittamaan,eikä sitten huomaakkaan virheitä =D

Lainaa Vastaa

HNDE

Käyttäjä
30 viestiä

HNDE

06.02.09 klo 16:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja melkeenpä hävettää myöntää, etten koskaan ole raveissa käynyt vaikka ravureitakin on tullut hoideltua. Olis ihan mukava mennä, mutta ei oo saanu aikaseksi.

Lainaa Vastaa

aba

Käyttäjä
7 viestiä

aba

16.02.09 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raveissa tullut pari kertaa käytyä, kesällä käyn tallinomistajan mukana enemmän, tarkoitus ajaa lähiaikoina p-ajolupa--

Lainaa Vastaa

DisKant

Käyttäjä
292 viestiä

DisKant

22.02.09 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään kävin katsomassa harjoitusraveissa. Ensimmäinen lähtö oli ponilähtö, shettiksiä kaikki. Voi sitä vauhdin hurmaa! :)

Kaikki lähdöt katsoimme. Oli hienoa, että homma eteni hyvää vauhtia, kahdeksaan lähtöön esittelyineen meni aikaa kaksi tuntia. Eli kokoajan oli jotain tapahtumassa.

Sitten erittäin kiva siellä oli ilmaistoto. Jokaisen lähdön voittajaa sai "totota", sitten oikeinveikanneiden kesken arvottiin paikallisen leipomon leivonnaisia.

Veikkasin tasan yhdessä lähdössä voittajan oikein ja arvonnassakin kävi tuuri! Illasta saimme syödä ison "viineripizzan". :)

Pitää kyllä mennä uudestaankin!

Lainaa Vastaa

...hempukka...

Käyttäjä
13 viestiä

...hempukka...

10.01.10 klo 10:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

käyn raveissa joka viikko kaks kertaa ja ite saan koht kortin ja pääsen ajaa sit itsekkin poneilla!ja on kunkkarit oulussa

Lainaa Vastaa

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu